Dagen efter...

Dagen efter dagen då allt hände.
Igår var det den söndagen som vi i KIK dam har väntat på sedan i november då försäsongsträningen drog igång.
På schemat stod det
Seriepremiär mot Bollstanäs kl 15.00 på Kvarnsvedens IP

Det vat första gången i Kvarnsvedens IKs historia som ett dam lag spelade i div 1.

Igår började allvaret!!

Prick kl 15.00 blåste den kvniligadommaren igång matchen
Det hade kommit ca 250 åskådare att se oss spela i det underbara vårvädret.

Mycket nerver var det, och till en början spelade vi stressat och fick inte tag på bollen. Bollstanäs hade ett övertag den första kvarten innan vi kom in i matchen. Vi trummade på, efter 45min var det dags för paus och då bestämmde vi oss att nu var det vår tur att gå in och äga matchen. Riktigt så blev det inte, utan Bollstanäs tog kommandot igen...men efter en frispark strex ovanför mitt plan stod det 1-0 det var Micka som dundrade in bollen. Efter det fick vi luft under vingarna och lyft oss inom loppet av 15 min gjorde vi ytterligare 4 mål.
Jag fick dock spela en stund...kom in i matchen i ett tacksamt läge..vi ledde med 3-1, och utökakde vår ledninge kort därefter.
Kan med gott samvete påstå att vi inte spelade något skönspel men vi vann, det är det viktigaste!
Slutresultatet blev 5-2

Matchen var avklarade och med en vinnst kunnde vi alla åka nöjda hem!



Jag åkte hem och lade mig och sov för jag skulle jobba natt...vaknade vid 19 tiden och var helt förstörd....feber och förkylning hade brutit ut! Dock tyckte jag att det var försent att sjukanmäla sig så jag pallrade mig till jobbet, men jag blev snabbt hemskickadedärifrån men orden: Man ska inte jobba när man är sjuk!
Tack och lova för det, jag tror inte att jag hade pallat att jobba en hel natt...somnade direkt när jag kom hem.



Vankade imorse och kännde mig fortfarande vissen i kroppen...får se hur länge detta håller i sig nu då.

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0