Planterat!

Varit ledig nästan hela dagen, när jag vaknade imorse tänkte jag
Vad ska jag göra idag?

Snabbt slog då tanken mig att jag ska plantera lite så att jag kan få egna tomater i sommar. Elin har inspererat mig.
Jag tog mig upp ur sängen och for till Ica Maxi för att köpa mig lite planterings saker.
Väl där i en djungel av frön stog jag länge och väl och valda vad jag skulle planerta.
Till slut blev det tomater, basilika och krasse. Jag hade dock velat ha ärtskidor också men på förpackningen stod det att man måste plantera ut dem i ett land, vilket jag inte har så därför fick jag lova att srunta i ärtskidor.
Köpta mig också en liten planterings låda och såjord.
Nu när jag sått mina frön i planteringslådan väntar jag bara på att de ska börja växa.
Jag slår vad om att jag har nog hunnit tröttna på mina lådor som står och dräller i köket innan det ens har kommit upp något grönt. Jag ska göra mitt bästa för att inte tröttna.
Tomaterna ska komma i juli-augusti, men jag måste plantera om dem när de blivit tilllräckligt stora i krukor.
Basilikan ska komma i juli- augusti, dem måste jag också plantera om i egna krukor.
Krasse däremot kommer om 8-10 dagar...jippi! Kan knapt bärga mig!



Har även tränat idag. armarna och ryggen värker och jag skulle bara vilja ligga på soffan och softa, men icke om exakt 1timme och 45 min börjar mitt 10 timmars långa nattskift.
Mitt mål inför natten är att hålla alla friska!
Häsla åt folket!!!


Pluggat lite idag, lärt mig om chocktillstånd.
Det börjar att dra ihop sig nu snart är kursen och jag börjar bli lite nervös, tänk om jag inte klarar det!
Därför läser jag som en tok nur för att JAG SKA KLARA kursen!

Nu är det dags för lite ost kaka innan jag ska knata till bussen för att fara till jobbet.
Ciao...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0