Skidor!!

Det var en evighet sen jag skrev sist, men jag har inte haft något att skriva.

Idag har jag det i alla fall!

En underbar dag idag.
Men även fast än att dagarna är underbara så kan man alltid vakna och vara lite grinig, som jag var idag.
Jag konstaterade ganska snabbt att det var alldeles för tidigt på morgonen att kliva upp kl 8 på en ledig dag. Därför var jag lite grinig vid frukosten i morse, sa nog inte ett enda ljud till johan vid frukostbordet tror jag.

Men min tjurighet försvann välgit snabbt bara vi kom ut till Romme Alpin. Det är nämligen där jag har spenderat hela förmiddagen med Johan och Tim.
Idag var det helt perfekt att åka i backen, solen strålade, himlen var blå och så hade jag ett mycket trevligt sällskap med mig.

Eftersom det var 2 år sedan sist jag åkte skidor så var jag ringrostig och benen brännde från första till sista åket.
Benen är nu som gelé klumpar, Undra hur benen kommer att må imorogon?

Efter några åk kännde jag mig som Pernilla Wiberg i sin bästa from igen, dock tror jag inte att jag ser ut som Pillan när jag kommer farandes i backen.
Tim och Johan försökte sig på att hoppa lite, min uppgift blev då att knäppa kort.
Och hur bra blev inte bilderna då?
Grymma om jag få säga det själv, men du kan ju avgöra vad du tycker.




Efter några timmars åka var det dags att åka hem, Tim skulle iväg till jobbet.
En reva drog jag och Johan på kupolen och själklart blev det lite käk också!
Sen angrep paltkoman mig och en välbehövlig powernap på soffan gjorde susen!

Deffination:

Paltkoma, Dåsigheten kommer av kroppen efter intagande av föda uppreglerar det parasympatiska nersystemet för att fokusera på matsmältningen.

Jag har även hunnit med en lång skön prommis i det vackre vädret, efter prommisen bar det av till SSABs gym för att pumpa lite muskler inför beach 2009.
Dagens träningspass innehöll statisk träning av armar,axlar, mage och rygg.

Den bästa dagen ska avslutas på bästa sätt dvs med god mat och gott sällskap.
På menyn stod Tacos och sällskapet bestod av familjen Hedback.

En sådan här dag borde alla få ha MINST en gång i vecken...detta kallar jag VARDAGS LYX!!

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0