En Lödag ...

En Lödag eftermiddag finns det något bättre än att sitta ute i solen och mysa och dessutom titta på bra fotboll?
Nej självklar inte, om man lade till en liten grillning på kvällskvisten skulle alt bli helt perfekt!

Ännu en lördag idag och självklart sov jag ut (som vanligt) och efter det var de bara att pallra sig upp för att käka och ladda inför sista träningen innan seriepremiären som skulle starta prick 11:00 på IP.
Alla 16 som ska vara med imrogon till matchen var med.
Vi började med tunnelspel...grymt kul, bra tempo och det känns att nästan alla är taggade till 100% inför imån!
Efter tunnelspel var det dags för min STORA uppgift att var korna resten av träningen...=)
Nej skämt och sida vi tränade frisparkar och hörnor jag och resterand bänken var mur och försvarare= koronor.
Det känns ändå viktigt att vara med och se alla frisparkar och hörnvarianter för att OM jag får chansen att spela så då ska och oxå veta vad som gäller! Så att jag inte springer runt som en yr höna på plan.

Borlänge marknad är det denna helg, jag, Johan och Sandra tog en lite matbit på det nya stället Borlänge Grill house. Pizzorna där är att rekomendera!
Sen drog jag och Sandra en reva på marknaden, det var vi och alla andra tror jag. På marknader ska man fynda, självklart  fyndade vi. 10 par strumpor för en hunka, som hittat. Synd bara att vi köpte stl 36-41 hur stora strumpor som hellst...typ 5 stånd längre bort fanns det vanlig strumpor med normala storlekar...alltid grisen i säcken, det är för att vi ska vara så hetsiga jämt!=)

Men åter till mina drömmar...jag önskar att jag satt med Sandy, Tone och Sarah på Dalkurd- Söderhamn matchen som började kl 15,00 på IP för då skulle vi ha hejat på Simon. Lycka till Söderhamn säger jag, de kan ni behövar mot Dalkurd.

Nej men vad gör jag, jo jag sitter framför datorn på jobbet och väntar på att patienterna skall komma. Nej jag hoppas att det inte kommer så många för vi önskar att alla var friska och krya en så härlig vårdag som denna!

Grillningen får brudarna sköta medans jag sitter kvar här på mitt jobb till kl 23,00 ikväll...men det är ju underbart att man har ett jobb!

En annan rolighet är att Bengan och Tnoe fått tag i biljetter till Bruce Springsteen konserten i sommar på samma dag som jag och Sandra ska gå! Så nu får vi alla gå tillsammans! KUL!
Den 7/6 -09 då smäller det Bruce här kommer vi....

You can´t start a fire
You can´t start a fire without a spark
This gun´s for  hire
even if we´re just dancing in the dark


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0