vardags lyx

Sitter på bussen upp till Umeå, imån är det dags för match igen Mariehem - KIK står på schemat.

EN vacker kväll som denna...solen lyser och varmluften stömmar in...våren eller snarare sommare är här. Hoppas att den har kommit för att stanna!
Men när man åker så här, när det blir tråkigt på bussen då kommer alla tankar och funderingar igång...det som slog mig nu under denna resa är vad som driver människan frammåt hela tiden, eller rättare sagt vad som gör att vi orkar med alla våra motgångar.

Det jag syftar på at vår drivkraft, vad är det som driver oss att orka fortsätta trost stora eller små motgångar?
Vissa har sina barn som drivkraft, andra har viljan att vara bäst, medans min drivkraft är min vilja...då snackar vi inte om viljan att vara bäst utan viljan att nå mitt mål. Sen om jag lyckas med mitt mål är en annan fema. Bara att jag når dit!
Men själklart vinnar skalle som jag är, har jag mått mitt mål vill jag vara bäst om det går.

Under vår resa genom livet kommer vi alla att stöta på svårigheter, hur hanterar vi dessa?
Vissa tar till alkohol och droger, andra äter för mycket/för eller kanske jobbar allt för mycket eller blir likgiltiga, Jag där emot tar på ming skorna och kör ett riktigt hårt träningspass. Det finns väl inget bättre än att få snöra på sig skorna och sen inte tänka bara utföra fysisk aktivitet, att efteråt känna sig helt slut i kroppen och få lägga sig och sova! När jag tränar är jag fri för en stund, inga förpliktelser eller måsten...jag är BARA jag för en stund...underbart! Det är där jag hittar min kraft att orka fortsätta.
Då läker jag...

Att vara delaktig tror jag är viktig för många mäniskor...antingen en del i en familj, umgåskrets eller organisation.
Det är roligt att vara en del av en organisation, underbart att ha en familj och trogna vänner!

Men vardagen kan bli ganska tråkig ibland, att alltid ha rutiner att dagarna ser nästan lika dana ut dag ut och dag in...det är då vi måste lära oss att uppskatta vardagslyxet.
Mitt varagslyx är
- Att få sitta i solen
- Att få umgås med mina underbaraste, Johan, familj och vänner...Tack!
- Att kunna träna
- Att få äta go mat i gott sällskap
- Att få en sovmorron=)

Ro...får jag när jag umgås med nära och kära!

Livet är underbart...lev varje minut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0